Prezes URPL wydał ważny komunikat w sprawie raportowania przerw w dostawach wyrobów medycznych.
Przypominamy, że 10 stycznia 2025 r. weszła w życie nowelizacja MDR i IVDR, która wprowadziła całkowicie nowy obowiązek – raportowanie przerw w dostawach wyrobów medycznych.
👉 To, na co warto zwrócić uwagę w komunikacie Prezesa URPL, to przede wszystkim doprecyzowanie trybu składania takiej informacji do polskiego urzędu. Zgodnie z przedstawioną informacją, preferowaną przez Urząd metodą przekazania informacji jest wysłanie jej na adres mailowy [email protected].
Oprócz tego, formularz można wysłać także przez ePUAP, system e-Doręczeń lub podpisany własnoręcznie złożyć osobiście w Kancelarii Urzędu lub wysłać drogą pocztową.
🔗 Pełny komunikat znajduje się pod adresem: https://lnkd.in/dQkWV9GU.
Poniżej znajdziecie Państwo linki do przydatnych dokumentów związanych ze stosowaniem art. 10a MDR/IVDR:
- Wytyczne Komisji Europejskiej: https://health.ec.europa.eu/document/download/b431b10f-8512-4f47-9191-e1b84b2f9a27_en?filename=mdr_qna-article10a_mdr-ivdr_en.pdf
- Formularz: https://health.ec.europa.eu/document/download/919061d9-5dfa-4d0b-ab9b-3543eed98f76_en?filename=md_mdc-2024-16_en.pdf
- Tabelka identyfikacyjna: https://health.ec.europa.eu/document/download/b4a7dea7-ae73-4e13-a8a8-11dcd2678d38_en?filename=md_mdc-2024-16_annex_en.pdf