SEKCJA DS. DIGITAL
Przewodniczący sekcji: Michał Kępowicz
Zastępcy przewodniczącego sekcji: Robert Lejdy, Paulina Tkaczyk
Prace sekcji koncentrują się na: opracowywaniu stanowisk oraz dokumentów dot. digitalowych wyrobów medycznych, budowaniu wiedzy na temat cyfrowych wyrobów medycznych z uwzględnieniem decydentów, pacjentów, medyków, CEO podmiotów med., promowaniu cyfrowych wyrobów medycznych i ich znaczenia w krajowym systemie opieki nad pacjentem, współpracy z organizacjami typu: MedTech, WHIH, EHTIC, ABM, MZ, CeZ, NIL-in, inne ministerstwa;
SEKCJA DS. WYROBÓW MEDYCZNYCH STOSOWANYCH W PROCEDURACH SZPITALNYCH
Przewodniczący sekcji: Kamil Szydłowski
Zastępcy przewodniczącego: Katarzyna Rózicka-Espinosa, Tomasz Wolski, Jakub Zaczyk
Prace sekcji koncentrują się na: wpływaniu na zakres wyrobów medycznych w świadczeniach gwarantowanych, przygotowywaniu stanowisk Izby i przedstawieniu go dla interesariuszy i decydentów, spotkaniach z ekspertami, tworzeniu sieci współpracy tematycznej lub masy krytycznej dla danego tematu prac sekcji, podnoszeniu świadomości wyrobów medycznych u interesariuszy ochrony zdrowia;
SEKCJA DS. FUNDUSZY ZEWNĘTRZNYCH
Przewodniczący sekcji: Jakub Zaczyk
Zastępcy przewodniczącego: Monika Kaczmarek, Katarzyna Rózicka – Espinosa
Opiekun sekcji ze strony Zarządu: Joanna Miros
Prace sekcji koncentrują się na: budowaniu grona interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych, wzmacnianiu efektywności działań poprzez właściwą alokację zasobów, podnoszeniu kompetencji firm zrzeszonych, działaniach edukacyjnych kierowanych do firm zrzeszonych;
SEKCJA DS. DIAGNOSTYKI LABORATORYJNEJ
Przewodnicząca sekcji: Katarzyna Rózicka – Espinosa
Zastępcy przewodniczącego sekcji: Anna Jurkiewicz-Winiarczyk, Maciej Ziobro
Opiekun sekcji ze strony Zarządu: Joanna Miros
Prace sekcji koncentrują się na: opiniowaniu i proponowaniu kształtu przepisów prawnych, dyskusjach systemowych, kształtowaniu dialogu nt. miejsca diagnostyki laboratoryjnej w polskim systemie ochrony zdrowia, budowaniu świadomości roli diagnostyki jako niezbędnego elementu polityki zdrowotnej, wpływaniu na kształt legislacji, procedur i sposobu finansowania diagnostyki laboratoryjnej;
SEKCJA DS. OBRAZOWANIA W MEDYCYNIE
Przewodniczący sekcji: Arkadiusz Grądkowski
Opiekun sekcji ze strony Zarządu: Michał Kępowicz
Prace sekcji koncentrują się na: reprezentowaniu firm działających w obszarze diagnostyki obrazowej oraz na wspieraniu współpracy pomiędzy kluczowymi uczestnikami systemu ochrony zdrowia. Główne działania obejmują wymianę poglądów rynkowych, tworzenie wspólnych stanowisk oraz dialog z decydentami w zakresie regulacji, refundacji i oceny nowych technologii. Sekcja dąży również do budowania pomostów między diagnostyką obrazową a innymi dziedzinami medycyny, wspierając rozwój kompleksowej opieki zdrowotnej.
SEKCJA DS. WYROBÓW MEDYCZNYCH DO ZAOPATRZENIA INDYWIDUALNEGO (NA ZLECENIE)
Przewodniczący sekcji: Bartłomiej Bubula
Zastępca przewodniczącego: Patryk Sucharda
Prace sekcji koncentrują się na: wykazie wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie, opiniowaniu aktów prawnych mających wpływ na świadczeniobiorców, wyrobach do indywidualnego zaopatrzenia pacjenta;
SEKCJA DS. ETYKI
Przewodnicząca sekcji: Weronika Ciepluch-Dratwa
Zastępcy przewodniczącej sekcji: Marta Mędrek, Aneta Grąbczewska,
Opiekun sekcji ze strony Zarządu: Anna Sadowska-Segit
Prace sekcji koncentrują się na: kodeksie etyki, kodeksie MedTech Europe, SOWE, zagadnieniach z zakresu compliance;
SEKCJA DS. OPATRUNKÓW SPECJALISTYCZNYCH
Przewodniczący sekcji: Piotr Zawirski
Prace sekcji koncentrują się na: wszelkich działaniach i dialogu z decydentami w zakresie adresowania i rozwiązywania problemów pojawiających się w odniesieniu do opatrunków specjalistycznych;
SEKCJA DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Przewodnicząca sekcji: Magdalena Żak
Opiekun sekcji ze strony Zarządu: Tomasz Wróbel
Prace sekcji koncentrują się na: omawianiu i analizowaniu zagadnień związanych z zamówieniami publicznymi, rozpowszechnianiu stosowania pozacenowych kryteriów ocen ofert dla wyrobów medycznych w zamówieniach publicznych, tworzeniu dokumentów wzorcowych mających na celu usprawnienie procesu, proponowaniu rozwiązań dla problematycznych elementów procesu zamówień publicznych.
GRUPY ROBOCZE
W ramach Izby POLMED działają także Grupy Robocze powoływane na potrzeby realizacji konkretnych projektów. Aktualnie pracujące Grupy Robocze:
GRUPY ROBOCZE W RAMACH SEKCJI DS. WYROBÓW MEDYCZNYCH DO ZAOPATRZENIA INDYWIDUALNEGO
- GR ds. aparatów słuchowych
- GR ds. wyrobów diabetologicznych
- GR ds. peruk
- GR ds. protez piersi
- GR ds. stomii
- GR ds. środków chłonnych
- GR ds. kompresji
- GR ds. wózków inwalidzkich
Grupy robocze wyłonione z członków Sekcji ds. zaopatrzenia indywidualnego spotykają się w przypadku konieczności omówienia kwestii lub realizacji zadań dotyczących danych grup produktowych znajdujących się na wykazie wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie.
GRUPA ROBOCZA DS. ROBOTYKI
Grupa działa w ramach Sekcji ds. Wyrobów Medycznych Stosowanych w Procedurach Szpitalnych.
Przewodniczący grupy: Kamil Szydłowski
Zastępcy przewodniczącego grupy: Karolina Koprowska, Marek Szeliński
GRUPA ROBOCZA DS. UDRAŻNIANIA ŚCIEŻKI REFUNDACYJNEJ
Grupa działa w ramach Sekcji ds. Wyrobów Medycznych Stosowanych w Procedurach Szpitalnych.
Przewodniczący grupy: Kamil Szydłowski
GRUPA ROBOCZA DS. ONKOLOGII
Grupa działa w ramach Sekcji ds. Wyrobów Medycznych Stosowanych w Procedurach Szpitalnych.
Przewodniczący grupy: Jakub Zaczyk